Monday, 13 February 2012

play this games!!

Posted by yanifahzi at 06:24

malam2 nie trsa pulak nk crita psal mint aku nie..hahah..mint sgt gn bnde2 nie..haa..mst nk tw an..smua berkaitan mesteri nie la ak minat, mcm paranormal uh..ade gk dlu tpkir nk jd cmtu tp pkir2 blik tkot lak aii..so tebantut la niat nk smbung cita2 tu..hahha


meh ak bg korg permainan nk pggil bnde2 nie..hehe..hari mggu korg bosan xd kje an try la wt bnde2 nie..hha..



  • haa..yg first nie memang ssh sikit sbb korg kena ambk hati monyet yang masih segar,bkn yg lma punya ae.than bakar hati tersebut jd cm arang lbeh kurg cmtu la..lpstu tumbuk hati tu smp jd halus, letakkan bnde uh kt kedua2 kelopak mata korang. biasanya bole nampk bnde yg korg xpnh nmpk sblom nie..

  • okei,yg kedua nie senang sikit.korg bole cari tempat2 yg angker (berpuaka) than bkar kemenyan arab..haa..mst korg ttnya2 ape kemenyan arab tu an..pi kdai tnya sndri sb ak pun xtw..hahah..pstu ble dh bakar,jangan keluarkan sepatah pn perkataan means senyap la an..

  • kali nie gunakan payung lak..korg cary la mne2 payung kt rumah tu.. buka payung tu than dduk bwah pyung tu.haa..tp igat game nie kne wt time korg sorg2 kt uma..klau ada org lain hantu xnak dtg,segan katanya..hahaha

  • hah!yang nie lagi senang korg nk buat..korang cari 2 or 3 org mmber korg ( jangan ramai2 nt tkot lak hantu tu nk dtg) dduk kt tempat gelap pastu cerita pasal hantu..insyallah hantu2 tu dtg sbb hantu nie cpt je dtg kalu org mngumpt psal dia,,hahaha.. biasanya mereka ada di belakang orang yg becerita!



nie last game nk share dgn korang>>> memanggil jelangkung!try okei..



game nie kene sediakan satu patung dari kayu,lbeh kurg cmtu la.. biasanya dimainkan secara beramai2 (4-6 orang) saat terang bulan, dan bila arwah tersebut datang dia akan memperkenalkan dirinya dan becerita dgn menggunakan alat tulis semasa permainan dimulakan macam pemadam,kapur..ikot suka korang la nk bg hantu tu ape yg pnting benda tu alat tulis. pastu korang buat la abjad (a-z) dalam kertas,xpyah besa2 stakat hantu tu nmpk dh..haha..slalunya ada mentera untuk men bnda nie tp klau xd pun xpe kott...yg pnting korg pnggil mhluk tu dgn ikhlas..hhaha.jelangkung tu akan datang dn biasanya bnda nie nk kita memenuhi permintaan dia kalau tak dia akn sentiasa ikot kita kemana saja!

  • korang buat satu bulatan dlm 4-6 orang
  • patung kayu tu letak kt tengh
  • letakakn kertas yg korag dh tulis abjad a-z td
  • pastikan tiada lampu yang on,hanya sebatang lilin okei
  • letakkan satu alat tulis pape la dekat ketas td
  • pastu korang panggil ''jelangkung'' x3
  • kalau xmuncul gk,pnggil sampai dtg lau xnmpk gk korg pi je la tido..hahah













haaa..so,ape lagi pi try men..slamat mencuba!hikhik




lbeh kurg cmnie la tp nie terang sangt,klau bole gelap lg..hahha



cmnie la contoh patung kayu yg xserupa patung..





klau nie yg datang pun boleh!





mst nie yg korg nk jumpa kan..arghhh!!seramn niee..



2 comments:

amin said...

hantu lagi ae???ti mlm tkot...=P

amin said...

penakot!!!!!!

Post a Comment

 

yanifahzi Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea